Aiguestortes

La Vall de Boí i el Parc Nacional d’Aigüestortes

Es preveuen altes temperatures per aquests dies i, per tant, ens en anem a la muntanya! S’apropa un cap de setmana tant esportiu amb les excursions al Parc Nacional d’Aigüestortes com cultural amb la visita a les esglésies romàniques de la zona, ja que em dirigeixo cap als Pirineus catalans per descobrir la Vall de Boí.

Dia 1: Cavallers i la Ruta de la Marmota

Tan bon punt arribo a l’hotel de Caldes de Boí, em poso la meva indumentària d’excursionista i em dirigeixo cap a la presa de Cavallers. Ja s’ha fet una mica tard, de manera que avui escullo fer un recorregut menys llarg: la Ruta de la Marmota, un itinerari que travessa una zona d’alta muntanya i té un paisatge rocós i abrupte. En primer lloc, emprenc un camí que es traça al llarg de les aigües de Cavallers i, un cop he arribat al final de la presa, pujo fins al Planell de Riumalo. Més endavant, la pujada cap a les Llastres de la Morta es fa més forta, tot i que, al final de l’escalada, arribo finalment a l’Estany Negre. Pocs minuts després comença a fer-se fosc. Em queda el temps just per escapar-me un momentet i saludar el ramat de vaques i em disposo a baixar, acte seguit, esmunyint-me entre les roques de granit. Ben pensat… aquesta escalada ha estat un bon escalfament per demà!

Dia 2: Del Planell d’Aigüestortes al mirador de Sant Maurici

Hi ha un gran nombre de rutes de senderisme al Parc Nacional d’Aigüestortes, on es pot apreciar la bellesa dels paisatges, la flora i la fauna. Avui, doncs, aprofito el dia sencer per anar-me’n d’excursió. Primer de tot, agafo un taxi col·lectiu des del poble de Boí, que em deixa al Planell d’Aigüestortes. Des d’allà es dibuixa un caminet que voreja el riu de Sant Nicolau i que enfilo per arribar a l’estanc Llong, situat a aproximadament 2.000 metres més enllà. Més endavant hi ha una pujada fins al mirador que ofereix unes vistes espectaculars a l’estanc de Sant Maurici. Molt contenta per haver aconseguit gaudir d’aquesta magnífica panoràmica, no em queda sinó baixar un altre cop, assossegada per la bellesa que tot just he contemplat.

DIA 3: La Vall de Boí i les esglésies romàniques

L’últim dia del cap de setmana no es tan atrafegat. Vaig a visitar el patrimoni de la Vall de Boí, i és que cal destacar que aquí es troba el conjunt d’esglésies romàniques més important del món; de fet, està inscrit en el Patrimoni Mundial de la UNESCO. El conjunt està composat per les esglésies de Sant Climent i Santa Maria de Taüll, Sant Joan de Boí, Santa Eulàlia d’Erill la Vall, Sant Feliu de Barrera, la Nativitat de Durro, Santa Maria de Cardet, l’Assumpció de Cóll i l’ermita de Sant Quirc de Durro. Tots els pobles tenen el seu encant, però m’agradaria destacar el de Taüll, on regna un ambient captivador gràcies al majestuós campanar de Sant Climent i la decoració de l’interior de l’església. Per últim, el que més em crida l’atenció d’entre tot el conjunt de les esglésies romàniques és el marc privilegiat en el qual es troba l’ermita de Sant Quirc de Durro.

Dono per finalitzat aquest cap de setmana amb un bany a les aigües termals de Caldes de Boí, i és que no hi ha res més eficaç que un bany termal per emprendre revitalitzada el camí de tornada a casa.